ovanlig dag...

hej alla

i måndags började jag min praktik på Interflora Ringblomman i Gottsunda.
Trivs hur bra som helst, toppenställe!

Idag skulle vi dekorera en kista, o det gör man på bårhuset/krematoriet...
Det var en annorlunda upplevelse.. vi fick gå in i ett stort kylrum där det stod 12-15 kistor.. vi rullade ut går o catrin gjorde dekorationen. Efter det gick vi en rundtur och fick se hur det funkar på krematorier..
se ugnarna osv.. som sgat en ovanlig upplevelse men ganska nyttig tror jag..

På eftermiddagen gjorde jag en krans till en begravning som ska vara imorgon, känns konstigt att den verkligen ska vara med på en begravning.. på riktigt.. i skolan har vi ju bara tagit upp kransar o liknande igen det är ju som inte på riktigt..
kändes fint att få göra den..

Imorgon är det en ny kista..

puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0